środa, 21 maja 2014

Pulpeciki mielone gotowane w rosole, podane z warzywami na parze.

Niestety, ale po zabiegu spędzam całe dnie w domu. Przekłada się to na moje zaangażowanie w kuchni i ingerencję w przygotowywane potrawy. Dzisiaj postanowiłam zaskoczyć wszystkich domowników i zrobić coś bardzo smacznego. Zapraszam.


Składniki (dla 3-4 osób):

- ok. 500 g mielonego mięsa z indyka lub wieprzowego (ja wykorzystałam mielone z łopatki wieprzowej)
- ząbek czosnku
- 2 jajka 
- sól, pieprz, czerwona papryka, majeranek (według uznania)
- pół cebuli (jeśli jest mała, może być cała)
- 1 bułka pszenna
- mleko (około 50-100 ml)
- bulion warzywny 
- włoszczyzna
- liść laurowy

Przygotowanie:

1. Wstawiamy bulion warzywny z około 1,5 l wody. Wrzucamy do niego marchew, pietruszkę, lubczyk, liść laurowy, sól, pieprz... (według uznania).

2. Bułkę dzielimy na małe kawałeczki, zalewamy mlekiem i odstawiamy aż "wypije" wszystko i zmięknie. 


3. Do osobnej miski wkładamy mięso, dorzucamy dwa jajka, pół cebuli (pokrojonej w kosteczkę), odsączoną bułkę i przyprawy. Całość mieszamy i wyrabiamy na jednolitą masę, która musi być gęsta, by pulpety nie rozpadły się w bulionie.



4. Kiedy masa jest już dokładnie wymieszana i dobrze doprawiona, należy z niej uformować średniej wielkości pulpety. Z tej ilości produktów wyszło mi około 11-12 pulpetów równej wielkości.



Do gotującego się bulionu wrzucamy pulpety i gotujemy około 15-20 minut. Wszystko zależy od wielkości kawałków mięsa. Im mniejsze, tym szybciej można je wyjąć. Przed podaniem, najlepiej sprawdzić czy mięso się ugotowało, przecinając je na pół. Jeśli jest jeszcze różowe, włożyć na chwilę z powrotem.


Pulpeciki można podawać na wiele sposobów, z wieloma dodatkami, z różnymi sosami. 
Ja postawiłam na sos potrawkowy i warzywa na parze. Do parowaru wrzuciłam ziemniaki, marchewkę, dwa brykiety mrożonego szpinaku i pietruszkę.


Całość idealnie komponuje się z sosem potrawkowym, który jest szybki i łatwy. Oprócz tego, do jego przygotowania, możemy wykorzystać bulion z pulpecików, czyli nic się nie zmarnuje ;-)

Sos potrawkowy: 

- 2 łyżki masła
- 1-2 łyżki mąki
- bulion (od pulpecików)
- 2 żółtka
- sól + cukier
- sok z cytryny
- śmietanka
- pietruszka



Bon apetit!




Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej kopiowanie zdjęć mojego autorstwa jest niezgodne z prawem. Wszystkie zdjęcia są moją własnością i nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej zgody.

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od wielkości ziemniaków. W tym wypadku gotowałam je (na parze) około 35 minut.

      Usuń