środa, 2 października 2013

Muzyczne odkrycie roku, czyli The Dumplings.



 Jednymi z ostatnich gości w kawalerce Łukasza Jakóbiaka byli Justyna Święs i Kuba Karaś. Do niedawna nazwiska zupełnie nieznane w muzycznym świecie, to niewątpliwe odkrycie roku - The Dumplings. Jak się tam znaleźli? Wszystko dzięki Kubie, który napisał do Łukasza wiadomość, w której poprosił o przesłuchanie utworów oraz opinię. Młodzi artyści długo nie musieli czekać na odpowiedź. Jakóbiak był nimi zachwycony i zaprosił ich do swojej kawalerki. Od tamtej pory w Internecie huczy na temat "Pierożków". 



 Po obejrzeniu debiutanckiego wywiadu nastolatków myślę, że sprawiają wrażenie onieśmielonych i jeszcze niezupełnie dowierzających w to, co im się przytrafiło. Są bardzo pozytywni, uśmiechnięci, ale także skromni i bardzo dojrzali, jak na swój wiek. Każdy z nich ma swoje pasje, zainteresowania i przede wszystkim cel do którego dąży. Są pewnego rodzaju "freakami", w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Justyna uwielbia kozy(?), wierząc że są przyszłością, natomiast Kuba ma wyjątkową słabość do żelek. 



   Muzyka The Dumplings to melodie niewpisujące się w jedną dziedzinę muzyczną. Młodzi artyści nie chcą szufladkować swojej twórczości i ograniczać się do jednego stylu. Jak twierdzą tworzą to, czego sami słuchają, czyli bardzo różnorodnej muzyki. Inspirują ich m.in.: AlunaGeorge, Arctic Monkeys, Kanye West, Yann Tiersen oraz klasycy. 
  Mimo młodego wieku, znakomicie odnajdują się zarówno w języku polskim, jak i angielskim. 





   Z dnia na dzień fanpage The Dumplings na Facebooku lubi więcej osób. Kiedy Łukasz mi ich polecił, ich strona miała zaledwie 700 followersów, w chwili obecnej jest prawie 8 tysięcy. Jestem pewna, że za miesiąc, będzie trzy razy tyle. Tym bardziej, iż muzycy wystąpią podczas Warsaw Fashion Weekend, który jest jednym z największych i najbardziej znanych pokazów w naszym kraju. To klimatyczne miejsce kumuluje przez trzy dni najlepszych polskich projektantów i domy mody o światowej renomie. Po tym weekendzie o The Dumplings będzie jeszcze głośniej. Mam cichą nadzieję, że cały koncert będzie dostępny do obejrzenia np. na You Tube. 





  W moim pierwszym poście na tym blogu pisałam o spotkaniu z Łukaszem. Tamtego dnia, podczas wykładu, Łukasz odtworzył w sali muzykę The Dumplings. Był pełen zachwytu i podziwu, opowiadając o dwóch zdolnych i młodych osobach. Wówczas nie wiedział o nich wiele, gdyż w internecie nie było żadnych informacji o zespole. Wszystkim obecnym muzyka zapadła w pamięć i bardzo się spodobała. Pamiętam, że jeszcze tego samego dnia wysłałam do Łukasza meila z prośbą o udostępnienie mi ich utworów, gdyż nie mogłam o nich zapomnieć. Po krótkim czasie przesłał mi adres do strony Soundcloud, na której znajdowały się wszystkie utwory.  Od tamtego dnia stałam się fanem "Pierożków" i słucham ich do dziś. Moimi ulubionymi utworami są "Słodko-słony cios", "Nie słucham" i "How many knives", choć słucham wszystkich utworów, te najbardziej przypadły mi do gustu. Nie mogę doczekać się pierwszej płyty, która (mam nadzieję!) z pewnością się ukaże. 



 Muzycy nie mają jeszcze menedżera, który mógłby pomóc im w karierze. A plotki dotyczące rzekomej "ustawki" i wcześniejszej znajomości z Łukaszem nie chcą komentować, gdyż uważają że jest to niepotrzebne. 
 W Internecie zawsze znajdowano różnego rodzaju spiski i doszukiwano się matactw i kłamstw, nie zwracając uwagi na kogoś talent i szczęście. W tym przypadku, rozmawiając z Łukaszem jeszcze na wykładzie w Poznaniu, jestem pewna, że nie znał ich wcześniej i "ustawka" nie jest możliwa. 
 Podobnie było w przypadku Łukasza, którego oskarżano o to, że nie mieszka w swojej kawalerce, która jest studiem nagraniowym. Ludzie zawsze znajdą pretekst do tego, by wytłumaczyć sobie czyjeś szczęście jako znajomości i ustawki, by lepiej się poczuć. 
 Myślę, że Pierożki mogą bardzo wiele zawdzięczać Łukaszowi. I z pewnością tak jest....Jestem ciekawa co stanie się z nimi i ich karierą za kilka lat. Oby najbliższe lata były dla nich bardzo owocne i twórcze. Są na bardzo dobrej drodze ;-)   



THE DUMPLINGS ! CZEKAMY NA PIERWSZĄ PŁYTĘ ;-)





  W trosce przed czyhającymi manipulantami, którzy będą chcieli zarobić na młodych talentach, postanowiłam napisać do nich. Wiem, że nie jestem ekspertem, a także nie tylko ja martwię się o Pierożki. Ciekawiło mnie czy odpiszą ;-)  Napisałam do nich, że są wspaniali i by uważali na nieuczciwe osoby. Tego samego wieczoru otrzymałam wiadomość zwrotną od zespołu ;-) 



The Dumplings możemy śledzić na:
Odcinek u Łukasza Jakóbiaka: http://www.youtube.com/watch?v=wPszZfvlcd0

Niewątpliwie do sukcesu "Pierożków" przyczynił się Łukasz Jakóbiak, za co wszyscy powinniśmy być mu wdzięczni ;-) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz